BEYŞEHİR - 146 üyesi bulunan bir kooperatif olduklarını, bu üyelerden 113’ünün halen faal olduğunu anlatan Yılmaz, aracı olmayan 33 üyeyi de faal hale getirebilmenin mücadelesini vereceklerini söyledi.
Tüm üyelerini faal duruma geçirip bölgeye daha iyi bir hizmet sunmak istediklerini ve bu konuda bölgedeki tüm sanayici ve işadamlarından destek beklediklerini dile getiren Yılmaz, “Beyşehir’deki iş potansiyeli haddinden fazla. Derebucak ve Çamlık taraflarında da yeni mermer ocakları açıldı. Kendi işimize sahip çıkabilirsek Allah’ın izniyle biz bize yeteriz. Ufak tefek sıkıntılarımız da var. Sanayici ve işadamlarımızdan bizlere yardımcı olmalarını istiyoruz. Öncelikle bizi tercih etmelerini bekliyoruz. Bir diğer sıkıntımız ise; kamyon garajı meselesi.
“KAMYON GARAJI SORUNUNU ÇÖZECEĞİZ”
Önceki yönetimimiz Belediye Başkanımızla bu konuda görüşmüşler. Bunun devamını getirip bunu sonuçlandıracağız. En kısa zamanda bu sorunu halledeceğiz. Öncelikle mermer olmak üzere,Seydişehir’deki Etibank Tesisleri’nin de yükünü çekiyoruz. Bey Arık Tekstil Fabrikası ve bölgemizdeki bazı işletmelerimizle, tüfek fabrikalarımızla anlaşmalarımız var. Biz götürdüğümüz kadar getirmek de istiyoruz. Bu konudaki sıkıntıyı aşmak istiyoruz. Sanayici arkadaşlarımızı tek tek ziyaret edip onların da görüşlerini alacağız. Öncelikle Beyşehir’in insanını tercih etmelerini önereceğiz. Büyümek istiyoruz. 2005’ten 2012’ye kadar bir duraklama devrindeyiz. Bölgemizden çıkan işlere sağdan soldan teklifler verilmiş, yani bir kaçak olayı var öyle tabir edeyim. Bizim istediğimiz; memleketimizin insanıysa bize yardımcı olunsun. Biz buna sahip çıkabilirsek üye sayısını da artırabiliriz. Nakliye sektörü Türkiye’deki en eski ve en devam edecek olan bir iş kolu, bundan payı biz arkadaşlarımıza eşit bir şekilde paylaştırabilirsek bu işi devam ettirebiliriz, diye düşünüyorum.”
“MAZOT YAKMAK İSTİYORUZ”
Taşımacılık sektörünün önündeki en büyük sıkıntının yüksek mazot fiyatları ve artan rekabet olduğunu da belirten Yılmaz, bundan dolayı sektörde faaliyet gösteren kamyonların da son yıllarda 10 numara yağ kullanımına yöneldiğine dikkat çekti.
Birçok nakliyecinin deposunda 10 numara yağ kullandığını anlatan Yılmaz, “Türkiye’nin ekonomisi ortada, mazotun fiyatı ortada. Çoğu arkadaşımız mazot kullanmıyor. Hangisi işine gelirse onu kullanıyor, yağ yakan yağ, mazot yakan mazot yakıyor. Ama biz istiyoruz ki, herkes mazot yaksın, fiyatlar düşük olsun. Çünkü böyle olursa kimsenin aracı arıza yapmaz veya yolda kalmaz. Bir sıkıntı yaşamaz. Dışarıdakilerin teklif vermesinden dolayı nakliye fiyatları düşüyor. Rekabet etme gücümüz azalıyor. Biz burada 164 kişi birlik olursak, rekabette herkesle başa çıkabilecek kapasitede oluruz.”dedi.
35 TIRLIK FİLO…
Kooperatif üyesi nakliyecilerin düne kadar 10 teker 40 ayak diye tabir edilen 5-6 tırı varken, şimdi ise bu sayının 35’lere yükseldiğine de dikkat çeken Yılmaz, “Eski araçlarımızı yenilemeye çalışıyoruz. Gerekirse maddi manevi her türlü yardımı yapmaktan çekinmiyoruz. Bu şekilde büyümeye gideceğiz. Allah izin verirse bütün arkadaşlarımıza yardımcı olacağız. Kooperatifin amacı da birlik ve beraberliktir. Elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışacağız.”diye konuştu.