BEYŞEHİR - Öğrencilerin harçlıklarıyla satın aldığı, kendi elleriyle boyayıp kuş resimleri çizdiği ve kendi isimlerini yazdığı özel yuvalar düzenlenen bir program çerçevesinde Beyşehir Gölü kenarındaki Kültür Park alanında bulunan ağaçların dallarına asıldı. Programa Beyşehir Belediye Başkanı Murat Özaltun, İlçe Milli Eğitim Müdürü Musa Konuk, Şube Müdürü Yusuf Karadağ, Aşağı Esence Ortaokulu Müdürü Metin Yılmaz ve öğrenciler katıldı. Beyşehir Belediye Başkanı Murat Özaltun, burada yaptığı konuşmada, öğrencilerin ve eğitim camiasının da içerisinde yer aldığı bu tür sosyal projelere Belediye olarak her zaman destek verdiklerini belirterek, “Özellikle çocuklarımızın içerisinde olduğu etkinliklerinde bizler de aralarında olmaya özen gösteriyoruz. Bu noktada, Aşağı Esence Ortaokulumuz çok önemli, içerisi sevgi dolu ve anlamlı bir proje geliştirmiş. Nedir sevgi? Hem insana hem de hayvanlara karşı olan sevgi… Bu sevgi çerçevesinde festival alanımızın yer aldığı Kültürpark dediğimiz alanda kuşların barınabilmesi için kuş kafesi yapmışlar. Buradaki amaçları, aslında kuşlara karşı olan sevgilerini ön plana çıkarmak, arkadaşlarına da bu konuda örnek olabilmek, farkındalık yaratabilmek. Bu çocuklarımız gelecekte bu ülkeyi yöneten kişiler olacak. Bizlerin yerini dolduracak dedi. Aşağı Esence Ortaokulu Müdürü Metin Yılmaz da, parktaki ağaçlara asılan yuvaların kısa süre içerisinde amacına hizmet edeceğine inandığını dile getirerek, Beyşehir’in sahip olduğu Türkiye’nin en büyük doğal tatlı su gölü ve milli park değeri ile adeta bir kuş cenneti konumunda olduğunu vurguladı. 1993 yılında milli park ilan edilen Beyşehir Gölü çevresinde 153 kuş türünün barındığına dikkati çeken Yılmaz, “Türkiye’de 473 kuş türü olduğunu düşünürsek, bu yaklaşık yüzde 33’lük bir orana tekabül eder. Bunu biz ciddi bir oran olarak görüyoruz dedi. Öğrenciler de, kuşları çok sevdiklerini, projeyi ise öğretmenleri ile birlikte düşünerek hayata geçirdiklerini anlatarak,“Öğretmenlerimizle birlikte bu yuvaları boyayıp, üzerine kendi ismimizi yazdık.” dediler. |