Mehmet Koç, Son 5 yılda 40 İstasyon Yenilendi
Konya İl Sağlık Müdürü Prof. Dr. Mehmet Koç, Konya'da 68 olan istasyon sayısını 86'ya çıkararak vakalara ulaşma sürelerini kısalttıklarını söyledi.
Konya ve ilçelerinde görev yapan 112 acil sağlık hizmetleri sorumlularının katıldığı değerlendirme toplantısında konuşan Prof.Dr.Koç, sahada yaşanılan sorunların masaya yatırılarak kısa sürede çözüme kavuşturulmasının hasta ve çalışan memnuniyeti açısından son derece önemli olduğunun altını çizerek, hizmet kalitesinin en üst noktaya çıkartılması adına gerçekleştirdikleri toplantının önemli olduğunu vurguladı.
‘En iyi şartlarda hizmet vermek için çalışıyoruz’
Amaçlarının sağlık hizmetlerinde kaliteyi daha ileriye taşımak ve en iyi şartlarda hizmet vermek olduğunu belirten Prof. Dr. Koç, “Konya’da 68 olan istasyon sayısını 86’ya çıkartarak vakalara ulaşma sürelerimizi kısalttık. Aynı zamanda ambulans sayımızı da artırarak ambulans yaş ortalamamızı da düşürdük. Türkiye’ye örnek bir model ortaya koyarak istasyonlarımızın neredeyse tamamını yeniledik” dedi.
112 istasyonlarının Sağlık Bakanlığı, yerel yönetimler ve hayırseverlerin işbirliği ile yenilenmesinin Konya’daki birlik ve beraberliğin geldiği noktayı gösterdiğine de işaret eden Prof. Dr. Koç, hizmette aksama olmaması adına önemli çalışmalar yapmaya devam edeceklerini belirtti.
‘Son 5 yılda 40 istasyon yenilendi’
Göreve başladıkları 2017 yılından bu yana İl Sağlık Müdürlüğü olarak hizmette aksama olmaması adına önemli çalışmalar yaptıklarını belirten Prof. Dr. Koç, “112 acil sağlık hizmetleri istasyonlarının tamamını yerinde görüp sağlık çalışanları ile istişare ederek ihtiyaç ve eksiklikleri tespit ettik. Yaptığımız tespitler sonucunda fiziki şartları kötü durumda olan 40 istasyonumuzu hayırseverlerimiz, belediyelerimiz ve Bakanlığımızın gönderdiği bütçeyle yenileyerek temel ihtiyaç malzemelerinin tamamını modernize ettik. Yılsonuna kadar inşaallah 4 istasyonumuzu daha yeni yerlerine taşımayı planlıyoruz” ifadelerine yer verdi.
“Nerede ihtiyaç varsa, Biz’ler oradayız”
Yaşamla ölüm arasındaki ince çizgide mücadele verdiklerini vurgulayan Acil Sağlık Hizmetleri Başkanı Dr. Ahmet Ergin ise, “Çalışan memnuniyetini üst düzeyde sağlayarak verimli bir çalışma ortamı hazırlamak ve bunun sonucunda da hasta memnuniyetini en üst seviyeye çıkarma amacındayız." dedi.
Bu hedeflere ulaşma adına en büyük hazinenin sağlık çalışanları olduğunu vurgulayan Ergin, bu nedenle bu tür eğitimlere büyük önem verdiklerini anlattı.
Acil hizmeti sunan çalışanların en zor anlarında vatandaşların yanında olduklarını da aktaran Dr.Ergin, “Bize nerede ihtiyaç varsa biz oradayız. Vatandaşlara en iyi sağlık hizmetini sunan kurum olmak istiyor bunun için de emin adımlarla ilerliyoruz” şeklinde cümlelere yer verdi.
Konuşmaların ardından katılımcılar söz alarak sıkıntıları ve çözüm önerilerini sağlık yöneticileri ile paylaştılar.