Karayolları 3.Bölge Müdürü Haşmet Ruşen Oğuzalp, Beyşehir-Konya Karayolu’nun bölünmüş yol olarak bitiş tarihinin 2012 olduğunu açıkladı. Konya’da yayınlanan Merhaba Gazetesi’ne il genelindeki yol projeleriyle ilgili açıklamada bulunan Oğuzalp, halen duble yol çalışmaları devam eden Beyşehir-Konya Karayolu projesine de değindi. Konya-Beyşehir yolunun bitiş tarihinin 2012 yılı olduğunu vurgulayan Oğuzalp, “Çünkü 2011’de yoğun bir şekilde kamulaştırmayla geçireceğiz. Konya-Beyşehir arası 92 kilometre. Bunun 22 kilometresi bölünmüş yol olarak bitmiş durumda. Geriye kalan 70 kilometresinin 10 kilometresini önümüzdeki yıl bitirmek üzere ihale ettik. 60 kilometresi kamulaştırılacak alan, onunda ihale sürecini bitirip müteahhitlere başlattırmak istiyoruz. Kamulaştırmada şahıslarla herhangi bir mahkemelik durum olmazsa 2012’de büyük ihtimalle yol bitecektir. “dedi. BUNDAN SONRA AĞIRLIK BEYŞEHİR VE SEYDİŞEHİR YOLLARINDA Oğuzalp, açıklamasında Beyşehir ve bölgesini yakından ilgilendiren diğer yol projelerinden de söz etti. Konya’da bölünmüş yol çalışmalarında iyi noktalara geldiklerini belirten Oğuzalp, şu bilgileri verdi: “Biz bölünmüş yollarda zaten iyi bir seviyeye geldik, yüzde 80-85’ini bitirdik. Konya-Ankara bitti, Aksaray, Adana yolları bu sene bitti. Konya-Karaman ve Afyon yolları yüzde 95’i bitirildi. Asfalt mevsimiyle birlikte onları da trafiğe açacağız. Geriye Konya-Seydişehir ve Beyşehir yolları kalıyor. Konya-Seydişehir yolunda kamulaştırma ve ihale süreci tamamlandı. Önümüzdeki yıl bitebilir. Konya’nın 7 çıkışı da bölünmüş yol olacak. Şuan yaptığımız yollar statik kaplama yollar. Bunların Konya-Ankara yolunda olduğu gibi hızlı bir şekilde önce 400 kilometre olan Konya, Afyon, Adana hattı asfalt kaplama yapılacaktır. Bakanlık bu yönde de hazırlık yapıyor. 2023’e kadar Konya’nın bütün yollarını asfalt kaplama yapacağız. Konya’da 2003 yılına kadar bölünmüş yol miktarımız 159 kilometreydi. Bu 159 kilometreyle Konya 6. sıradaydı. Acil eylem planından sonra 2010 yılı dahil olmak üzere 637 kilometre daha bölünmüş yol ilave ettik. Şuanda bölünmüş yol miktarını 796 kilometredir. 792 kilometreden hedefimiz 939 kilometredir. Şuanda 173 kilometre bölünmüş yolumuz kaldı. ”GEMBOS YOLU NE AŞAMADA?" Karayolları 3.Bölge Müdürü Haşmet Oğuzalp, bundan sonraki süreçte yol projeleri konusunda ağırlığın Konya-Beyşehir ve Seydişehir güzergahlarına verileceğini de belirterek, şu bilgileri aktardı: “Ağırlığımızda bundan sonra Konya-Beyşehir ve Seydişehir yolunda olacak. Bunlarından tamamlanmasıyla Konya’da bölünmüş yol konusunu kapatmak istiyoruz. Bir de Gembos yolu konusu var. Bu yol da Beyşehir’den sonra Akçabelen üzerinden Taşağıl’a bağlanıyor. Böylece Antalya yolu 60 kilometre kısalıyor. Burayı da 3 yılda bitirmeyi planlıyoruz. Tabii bu yolun belli kısmı Antalya bölgesine bağlı. Onlarda bizim gibi kendi bölgelerindeki kısmı 3 yılda bitirse bu yolu 2014’te hizmete açarız. Gembos da Beyşehir’in gelişmesini sağlayacak. Akşehir-Yalvaç projemizi var. Burada 11 kilometrelik kesimimiz kaldı. Yolun bitmesiyle Ankara-Isparta trafiğini Akşehir üzerinden sağlamış olacağız. Argıthanı, Doğanhisar, Hüyük, Beyşehir’in Ankara-Antalya veya Ankara-Isparta bağlantısını sağlayacak bir proje. Bu yolunda ihaleleri bitti, 2 yıl içinde bu yolunda tamamlanmasını hedefliyoruz. Bu yollar sayesinde ilçelerimizde önemli oranda gelişecektir.” “ÖDENEK SIKINTISI YOK” Oğuzalp, Konya bölgesindeki yollarla ilgili tahsis edilen ödeneklerle ilgili bilgiler de aktardı. Oğuzalp, bu konuda şunları kaydetti: “Bize tahsis edilen bütçe 21 milyon TL’ydi. Fakat buna 89 milyon TL daha ödenek geldi ve 110 milyon TL para harcadık. Bu ayın sonuna kadar 15–20 milyon TL daha harcayacağız. Çünkü şantiyelerimiz çok yoğun çalışıyor. Bu yıl hiç ödenek sıkıntısı yaşamadık. Geçtiğimiz yılda yaşamadık. Önümüzdeki yılda sıkıntı yaşamazsak biz bu projeleri en kısa zamanda bitireceğiz. Maliye Bakanımız karayollarına 50 milyon TL ödenek aktarılacağını söylüyor. Bu kaynak aktarılırsa ek ödeneklerle birlikte çok müthiş bir ödenek olacaktır. Böylece bu projeler 3–4 yıl içerisinde biter ve Konya’nın çehresi değişir. Hayallerimizi ve hedeflerimizi büyük tutuyoruz ki kaynak geldiği zaman kullanabileceğimiz yerler olsun.” |