Haber Detayı
20 Aralık 2010 - Pazartesi 00:28 Bu haber 11634 kez okundu
 
Beyşehir treni kaçırdı!
Arşiv Haberi
Beyşehir treni kaçırdı!

         BEYŞEHİR-Beyşehir’in ‘hızlı tren’ rüyası da sona erdi. Hükümetin son yıllarda atak başlattığı hızlı tren çalışmaları konusunda Beyşehir’de son dönemde umutlu bir bekleyiş yaşanmış, Konya-Antalya hızlı treninin rakım yönünden daha uygun  olan Gembos güzergahından geçirilebilmesi konusu yüksek sesle dillendirilmeye başlamıştı.       Ancak, sahipsiz Beyşehir hızlı tren konusunda da treni kaçıran bölge oldu. Hızlı trende güzergahın Beyşehir’e 30 kilometre mesafesi olan Seydişehir ilçesinden geçirileceği açıklandı. Açıklamayı Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım yaparken, projeye göre  Antalya’dan başlayacak güzergah, Seydişehir’den Konya’ya, Konya’dan Aksaray’a, oradan da Nevşehir ve Kayseri’deki hatta uzanıyor.      Yapılan bu açıklamalar Beyşehir’de şok etkisi yaratırken, hızlı tren güzergahının yüksek rakıma sahip Seydişehir bölgesinden nasıl geçirileceği merak konusu oldu. Bilindiği gibi Seydişehir-Antalya Karayolu’nda kış mevsiminde yüksek rakım nedeniyle yıllardır ulaşımda sıkıntı yaşanıyor. Özellikle Alacabel bölgesi  yoğun kardan dolayı sık sık trafiğe kapanırken, sürücüler ulaşımı daha uygun güzergah olan Beyşehir bölgesine yönlendiriliyor.  AÇIKLAMA AKSARAY’DA YAPILDI       Bir dizi gezi ve incelemelerde bulunmak üzere Aksaray'a gelen Bakan Yıldırım, ilk olarak Aksaray Valisi Orhan Alimoğlu'nu makamında ziyaret etti. Ardından Aksaray Belediyesi Tiyatro Salonundaki AK Parti Aksaray İl Teşkilatı'nın 29. İl Danışma Meclisi toplantısına katılan Yıldırım, burada kente tren yolu yapılmasını isteyen Aksaraylılar tarafından ''Kara tren gecikir'' şarkısıyla karşılandı.       Yıldırım, burada yaptığı konuşmada, bölünmüş yollarda ortaya koydukları 15 bin kilometre hedefinin 13 bin 500 kilometresini 2010 yılı itibariyle tamamladıklarını, 2011'in ilk yarısında da 15 bin hedefini gerçekleştirmiş olacaklarını söyledi. ''DUBLE DEMİRYOLLARI AÇILACAK''       Salona girişinde kendisini karşılayan Aksaraylılar'ın tren yolu talepleri nedeniyle ''Kara tren'' şarkısını çaldığını anımsatan Yıldırım, şöyle devam etti:      ''Biliyorsunuz bu şarkıda umutsuzluk var. 'Kara tren gecikir belki de hiç gelmez' diye... Aslında bu yanlış bir seçimdi. Bunun yerine 'Tren gelir hoş gelir' deseniz daha iyi olur. Demek ki siz artık trenden umudunuzu kesmişiniz. Son 1 yıl içinde vatandaşların demiryolu konusunda büyük bir arzuları, beklentileri var. Nereye gitsek bizden demiryolları istiyorlar. Tabi bölünmüş yollar, köy yolları bitti, sıra duble yollardan sonra duble demir yolları var. 2011 iktidar yürüyüşümüzün en önemli projesi duble demiryolları. Bunun da planlarını yaptık. Şu anda 2023-2035 olmak üzere 2 kademeli demiryolları gelişim planlarını yaptık. Mevcut 11 bin kilometre demiryolu ağımız var. 2023'e kadar bunu iki katına çıkarıyoruz. 2035'de bunun üzerine 7-8 bin kilometre daha ilave ediyoruz. Yani 11 bin kilometreden 30 bin kilometreye çıkacak.''        Yıldırım, Cumhuriyetin kuruluşundan 1946'ya kadar her yıl için 134 kilometre demiryolu yapıldığını anımsatarak, ''1946 ile 2002 sonuna kadar sadece 18 kilometre yapılmış. 2003-2010 arası her yıl 135 kilometre demiryolu yaptık. Biz 135 kilometreye çıkarak Atatürk dönemini yakaladık. Şimdi duble demiryollarıyla yeni bir dönem başlatıyoruz. Bir yandan yüksek hızlı demiryolu ağlarını yaygınlaştıracağız, diğer yandan da mevcut hatlara ve sanayi tesislerine, lojistik merkezlere bağlantılar yapacağız'' diye konuştu        Aksaraylıların demiryolu talebine de değinen Yıldırım, şunları kaydetti: ''Aksaray'ın 2 fırsatı var. Birinci fırsatı Antalya-Konya-Aksaray-Nevşehir-Kayseri yüksek hızlı tren güzergahı. Bununla ilgili proje çalışmalarını 2011'de başlatıyoruz. Bu yaklaşık 5 milyar dolarlık bir proje. Antalya'dan başlıyor. Alanya'ya gelmeden Manavgat üzerinden Seydişehir'den Konya'ya, Konya'dan Aksaray'a, oradan Nevşehir'e ve Kayseri'deki ana hata bağlanıyor. Bu daha çok yolcu ve turizm amaçlı. İkinci projede mevcut tren hattı Ulukışla'dan geçiyor. Aksaray'ı Ulukışla hattına bağlamak. Bu da yük ağırlıklı. 70-80 kilometrelik bir hat. Daha kolay ve maliyeti düşük. 500 trilyon civarında. Ne olacak Aksaray'a 120 trilyonu harcadıysak 500'ü de harcarız.''
Kaynak: Editör:
Etiketler: beyşehir, treni, kaçırdı
Yorumlar
Haber Yazılımı