Haber Detayı
30 Ağustos 2022 - Salı 17:51 Bu haber 4168 kez okundu
 
Bu Projeyle İlkokul Öğrencileri Matematiği Daha Çok Sevecek
BEYŞEHİR - Eşrefoğlu Camisi'ni ziyaret eden Türkiye'nin dört bir yanından Beyşehir'e gelen eğitimciler, tarihi mekandaki geometrik mimari desen ve şekilleri mercek altına aldı
Eğitim-Kültür Haberi
Bu Projeyle İlkokul Öğrencileri Matematiği Daha Çok Sevecek

BEYŞEHİR - Eşrefoğlu Camisi'ni ziyaret eden Türkiye'nin dört bir yanından Beyşehir'e gelen eğitimciler, tarihi mekandaki geometrik mimari desen ve şekilleri mercek altına aldı

Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde yürütücülüğünü Dr.İsmail Kaygısız’ın yaptığı ve Dr.Öğr.Üyesi İbrahim Çetin ile Mustafa Altuntaş’ın uzman olarak yer aldığı, “Teknolojik Matematiksel Modelleme İlkokulda” projesi kapsamında Türkiye'nin dört bir yanından Beyşehir ilçesine gelen eğitimciler, ziyaret ettikleri tarihi Eşrefoğlu Camisi’nde yer alan geometrik mimari desen ve şekilleri inceleyerek mercek altına aldı.

TÜBİTAK 4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı kapsamında desteklenmeye layık görülen projeye Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde, Türkiye’deki devlet ilkokullarında görev yapmakta olan sınıf öğretmenlerinin de dahil olduğu çok sayıda eğitimci katıldı.

8 gün süreli proje çerçevesinde eğitimciler Beyşehir’e gelerek tarihi mekanı ziyaret etti.

"BEYŞEHİR, PROJEDE ÜÇÜNCÜ HAREKETLİLİK NOKTAMIZ"

Proje Yürütücüsü sınıf öğretmeni İsmail Kaygısız, Beyşehir’in projede üçüncü hareketlilik noktası olduğunu belirterek, “Bu proje matematiğin yaygınlaştırılmasında önemli bir adım olacak. Çünkü modelleme etkinlikleri lisans, lise ve ortaokul düzeyinde gerçekleştiriliyor. İlkokulda çok yaygın değil, o yüzden kıymetli hocalarımız sayesinde bunu yaygınlaştırmaya çalışıyoruz.” dedi.

"TARİHİ CAMİMİZDEKİ GEOMETRİK DESENLERİ İNCELEDİK"

Proje uzmanlarından Ahmet Baki Yerli de, etkinliğe Kahramanmaraş’tan geldiğini belirterek, “Matematik öğretmeniyim. Tarihi camimizdeki geometrik desenleri inceledik. Ve bu desenleri de derslerimizde nasıl işleyebiliriz, kazanımlara nasıl ilişkilendirebiliriz, onları tartıştık.” ifadelerine yer verdi.

"EŞREFOĞLU CAMİSİ, BİZ MATEMATİKÇİLERE DE ESİN KAYNAĞI OLUYOR"

Proje Uzmanı Mustafa Altıntaş ise, tarihi Eşrefoğlu Camisi’nde gördüklerinin kendilerini çok etkilediğini belirterek, “TÜBİTAK 4004 projesinde gördüklerimiz, dilediklerimizdi. Eşrefoğlu Camisi’nin aslında beni etkileyen yanı da, Türkiye’deki Osmanlı eserlerini çok görüyoruz diğer şehirlerde.

Ama, tabii ki Selçuklu eserlerini görmek isteyen hani o mimariyi merak eden işte 8 köşeli, bir yıldızın hikayesini dinlemek isteyenlerin aslında en uğrak yerinin Eşrefoğlu Camisi olması bence yerinde olur.

Dolayısıyla Konya ve ilçelerinin logosuna esin kaynağı olan bu mimarinin esas çıkış noktalarından birisi de işte bu beylikler döneminde yapılan bu Eşrefoğlu Camisi diyebiliriz.

Bu, biz matematikçilere de bir esin kaynağı oluyor aslında. Mimari geometrinin hani derslerimize nasıl acaba entegre edileceğini de okul dışı ortamlarında öğrenebiliyoruz.” diye konuştu.

"MATEMATİK, GÜNLÜK YAŞAMDA NE OLACAK? SORUSUNA CEVAP ARANIYOR"

Necmettin Erbakan Üniversitesi Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalında görevli Dr. Öğretim Üyesi İbrahim Çetin de, Milli Eğitim Bakanlığı ve TÜBİTAK’ın gündeme aldığı matematik seferberliği kapsamında kendilerinin de projeyle modellemeyi ele aldıklarını belirterek, “Bu kapsamda özellikle öğrencilerimizin matematiği gerçek yaşamla ilişkilendirememesi nedeniyle gerçek yaşam problemlerini ele alan problemleri öğretmenlerimiz yazdılar. Bunları sınıflarında uygulayacaklar. Matematiğin en temel problemi, ‘günlük yaşamda ve ne işimize yarayacak?’ sorusudur. Biz de bu proje kapsamında gerçek yaşamla matematiği ilişkilendirerek bu soruya cevap aramaya çalıştık.” dedi.

"MATEMATİKSEL MODELLEME İLE MATEMATİK ÇOCUKLARA SEVDİRİLMEYE ÇALIŞILIYOR"

Projeye Kahramanmaraş’tan dahil olduğunu belirten sınıf öğretmeni Tuğrul İpek de, matematiksel modelleme ile matematiği ilkokul çocuklarına sevdirmeyi amaçladıklarını belirterek, “Zaten Eşrefoğlu Camisinde bulunma sebebimiz de bu. Bu cami içindeki geometrik yapılar, tarihimiz, kültürümüz, matematik her yerde, bunun için bu projeye katıldım.” ifadelerini kullandı.

"MATEMATİKSEL AÇIDAN GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE DE İLERİDE OLDUĞUMUZU GÖRÜYORUZ"

Projeye Mersin’den katıldığını belirten Bilim Sanat Merkezi öğretmeni ve antropolog Songül Yavuz da, aynı zamanda çocuk kitabı yazarı olduğunu vurgulayarak, “Burada gördüklerimize bir taraftan kültür, bir taraftan da matematiksel açıdan bakıyorsun. Her ikisinin de bileşiminin çok harika bir şekilde olduğunu görünce insan atalarıyla gurur duyuyor gerçekten.

Matematiksel açıdan ne kadar geçmişten beri çok ileride olduğumuzu görüyoruz. Bizim de amacımız bu aslında. Bu dönem belki çocuklarımızdaki matematik fobisini bu amaçla da bu yerleri çocuklarımıza gezdirmek, inanılmaz güzel olur diye düşünüyoruz.” dedi.

Kaynak: (BGRT) - Beyşehir Göl Radyo Televizyonu A.Ş. Editör: BGRT
Etiketler: Bu, Projeyle, İlkokul, Öğrencileri, Matematiği, Daha, Çok, Sevecek,
Yorumlar
Haber Yazılımı