Haber Detayı
11 Haziran 2021 - Cuma 12:27 Bu haber 6203 kez okundu

Doğa Tutkunlarının Gözdesi Karagöl
BEYŞEHİR - Beyşehir ilçesinin sembolü olan ve zirvesi 2 bin 998 rakıma sahip Anamas Dağı’nın eteklerinde yer alan Karagöl, doğa tutkunlarının ilgisini çekiyor.
Eğitim-Kültür Haberi

Orta Toroslar’daki, Dedegöl Dağı olarak da bilinen Anamas Dağı’nın 2 bin 625 metre yükseltisinde yer alan ve yaklaşık 15 dekarlık alana sahip krater gölü olan Karagöl, yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte görmek isteyen doğa severleri bölgeye çekiyor.

Doğaseverler, 3-5 kişilik ya da daha kalabalık gruplar halinde gerçekleştirdikleri saatlerce süren zorlu tırmanışın ardından Karagöl’e ulaşıyor.

KARAGÖL'DE GÖRÜLEN SAHİPSIZ KATIRLAR İLGİ ÇEKTİ

Beyşehirli doğaseverlerden Ahmet Dolar, görülmeye değer olarak nitelendirdiği Karagöl’e kendisi gibi doğa tutkunu olan arkadaşlarıyla birlikte her yıl tırmanış gerçekleştirdiklerini belirterek, “Bu yıl da arkadaşlarımızla birlikte Karagöl’e yorucu bir tırmanışın ardından ulaştık.

Karagöl de bu yıl ilk kez suyundan istifade eden sahipsiz olan önce yılki atı olduğunu sandığımız 15 kadar katır tesbit ettik. Bizi gördükten sonra bölgeden uzaklaştılar. Karagöl’ü, doğa tutkunu olan herkesin mutlaka görmesi gereken bir yer olarak düşünüyorum. Her çıktığımızda mutlaka çekim yaptığımız görselleri de sosyal medya hesabımızda paylaşarak takipçilerimizin beğenisine sunuyoruz. Paylaşımlarımızın ardından görenler de ‘keşke haber verseydin, ben de gelirdim’ denilen yılın 365 günü beyaz örtünün hiç eksilmediği merak uyandıran bir bölge. Anamas Dağı ve etekleri ile Karagöl aynı zamanda buraya has endemik bitkilerin de yer aldığı bir bölge” diye konuştu.

Doğasever Halil Gümüşel de, Karagöl’e her yıl tırmanış gerçekleştirmenin yaz döneminin gelmesi ile birlikte artık kendilerinde bir tutku haline dönüştüğünü belirterek, “Yaşadığımız güzel coğrafyamızda emekli olduğum için günlerimizin büyük bölümünü doğada geçiriyorum. Hem bisikletle doğayı gezerken, zaman zaman bu tür doğa yürüyüşü etkinlikleri ve tırmanışlarla çok sevdiğimiz Anamas Dağı’nın zirvesine de yaklaşıyoruz.

ANAMAS'A BAHAR YENİ GELMİŞ!

Burası, gören görmeyen herkesin yoğun ilgisini çeken bir bölge. Aşağı kesimlerde artık ilkbahar geride kalmış ama Karagöl’e çıkıp dağın eteklerinde yeni açan çiçekleri gördüğünüzde, ‘buraya bahar daha yeni gelmiş’ diyorsunuz. Serin havası ve Beyşehir Gölü manzarası da deyim yerindeyse, muhteşem, seyretmeye doyamıyorsunuz. Karagöl, Anamas Dağı’nın gizli bir hazinesi gibi” ifadelerini kullandı.