Haber Detayı
26 Haziran 2019 - Çarşamba 11:15 Bu haber 5347 kez okundu

İngiliz sevgili, bisikletle ülke ülke geziyor
BEYŞEHİR - İngiltere’de üç yıl önce tanışan bisiklet tutkunu iki sevgili, çıktığı tur kapsamında geldiği Türkiye’de Beyşehir ilçesinde mola verdi.
Yaşam Haberi

33 yaşındaki İngiliz Ed Levy ile kız arkadaşı 30 yaşındaki Emily Coward, Avrupa ülkelerinde bisikletleriyle pedal çevirerek yaklaşık 3 bin 200 kilometre yol katettikten sonra Türkiye’ye geldi.

Türkiye’de Ege illerini gezdikten sonra Beyşehir’e gelen ikili, Beyşehir ilçe merkezindeki Beyşehir Bisiklet Topluluğu Bisiklet Evi’nde bir gece misafir olduktan sonra ilçeden ayrılarak turuna devam etti.

Ed Levy, Beyşehir’de gazetecilere yaptığı açıklamada, kız arkadaşı Emily ile birlikte Londra’dan pedal çevirerek başlattıkları bisiklet turunu Yeni Zelanda’da noktalamak istediklerini söyledi.

Bu çerçevede 20 bin kilometrelik bir tur hedeflediklerini belirten Ed Levy, “Avrupa’dan Kuşadası’na kadar geldik. Sonrasında Pamukkale’yi görüp Beyşehir ve civarındaki göllere geldik. Buradan ise Kapadokya’ya gideceğiz. Sonrasında Samsun’a, oradan da Ermenistan ve Azerbaycan’a, ardından da Singapur ve Yeni Zelanda’ya gideceğiz” dedi.

Levy, tur esnasında zaman zaman zorlandıkları yerler olduğunu, özellikle tepelik alanlar ve dağları aşmak durumunda kalabildiklerini belirterek, “Bisikletimiz yükleriyle birlikte bayağı bir ağır. Ama, yokuş aşağı kesimlerde hızlı bir şekilde iniş gerçekleştirip yolumuza devam edebiliyoruz. 20 bin kilometrelik bir yol oldukça uzun bir yol. O yüzden bu uzun yolu küçük parçalara ayırmak zorunda kalıyoruz. Her gün ortalama 50 ila 70 kilometre yol alıyoruz. Bu belki, bazen yol ve eğim durumuna göre 100 kilometre de olabiliyor. Bu geziyi neden yapıyoruz? Çünkü bu tur bize macera ve özgürlük hissi veriyor. Yol üzerinde karşılaştığınız harika insanlarla tanışıyorsunuz. Ayrıca, dünyanın her yerinde yemek içmek istiyorum. Bu tur buna imkan sağlıyor. Türkiye hakkında bir şey söylemek gerekirse, bence çok güzel bir ülkeniz var. Bölgedeki göller gerçekten büyüleyici. Dolayısıyla daha çok bisikletçinin Türkiye’ye ve bu bölgeye gelmesini teşvik etmeniz iyi olacaktır diye düşünüyorum” dedi.

Emily Coward ise, bisikletle ülke ülke gezerken aynı zamanda Londra’daki bir hastane için de para topladıklarını dile getirerek, “Bu hastane, benim ailem de dahil bir çok insana yardım ediyor. Bu yüzden biz de onlar için para topluyoruz” dedi.

Coward, bisikletle tur yaparken gündüzleri pedal çevirdiklerini geceleri ise yol arkadaşı ile çadır kurarak kamp yaptıklarını belirterek, “Çadırda yaşadığımız için her zaman duş alma imkanımız olmuyor. Bu turun bizim için belki de en zor yanı” dedi.

Coward, yol arkadaşı ED’nin hayallerine ortak olmak için bisikletle tura çıktıklarını belirterek, “Ed’nin bu turu ben olmadan yapmasını istemedim. Ayrıca, bende maceralar yaşayıp dünya ülkelerini görmek istedim. 2016’da tanıştığım Ed, ‘eğer geziye çıkma işini ertelersen ve hala birlikte olursak onunla gelebileceğimi’ söylemiştim. O da bir süre erteledi, dolayısıyla başlattığımız turda ona yol arkadaşlığı yapıyorum” ifadelerini kullandı.

Kaynak: (BGRT) - Beyşehir Göl Radyo Televizyonu A.Ş. Editör: BGRT
Etiketler: İngiliz, sevgili,, bisikletle, ülke, ülke, geziyor,