Haber Detayı
02 Mayıs 2020 - Cumartesi 17:49 Bu haber 5764 kez okundu

Beyşehir'de hayır çarşısı, ihtiyaç sahiplerine yardım ulaştırıyor
BEYŞEHİR - Beyşehir'de hizmet vermeye başlayan “hayır çarşısı” koronavirüs salgını sebebiyle kapanan işyerlerinden dolayı mağdur duruma düşerek işsiz kalanların yanısıra fakir ve ihtiyaç sahibi vatandaşlara da ayni ve nakdi yardımlar ulaştırıyor.
Güncel Haberi

Türkiye Diyanet Vakfı Beyşehir Şubesi tarafından mübarek ramazan ayı münasebetiyle başlatılan Eşrefoğlu Camisi Gönül Köprüsü Kampanyası çerçevesinde hizmet vermeye başlayan çarşıya maddi durumu iyi olan olan vatandaşlar temel gıda maddesi, hijyen malzemeleri ve nakdi yardımlarda bulunabiliyor. Çarşıda sergilenen bu yardımlardan ihtiyaç sahibi ve fakir aileler de yararlanabiliyor.

Bu kampanya kapsamında tarihi Eşrefoğlu Camisi’nin kütüphane bölümü hayır çarşısına dönüştürülürken, ihtiyaç sahibi aileler öncelikle İlçe Müftülüğü’ne müracaat ederek ihtiyaçlarını bildiriyor, gerekli bilgileri alındıktan sonra ise ihtiyaç listesi oluşturularak çarşıya yönlendiriliyor. Hayır çarşısında görevli din görevlileri, listede belirtilen ihtiyaç malzemelerini hazırlayarak yardım edilecek kişilere teslim ediyor.

Beyşehir İlçe Müftüsü Veysel Kükrek,  koronavirüs salgını dolayısıyla ilçe genelinde işsiz kalan vatandaşların bulunduğunu ve bu durumda olanlarla ihtiyaç sahibi fakir ailelere ramazan ayının da gelmesiyle beraber bir destekte bulunabilmek amacıyla harekete geçen Türkiye Diyanet Vakfı Beyşehir Şubesi Yönetim Kurulu’nun böyle bir hayır çarşısının açılması kararını aldığını, Beyşehir Kaymakamlığı’nın da onayı ile bu kampanyayı ilçe genelinde başlattıklarını söyledi.

Hayır çarşısını Eşrefoğlu Camisi’nin kütüphane bölümünde oluşturduklarını vurgulayan Kükrek, “Şöyle bir plan yaptık; acaba halkımıza 730 yıllık bir caminin gölgesinde hayır hasenat, verenlere ve almak isteyenlere arıcılık yapabilir miyiz’ diye düşünürken bu çarşı fikri ortaya çıktı. Ama esas itibariyle bizim  bu çarşının ilk nüvesini oluşturan şey;  bizim  yatılı Kur’an kurslarımızda bulunmakta olan malzemelerdi.  Kurslarımızda, öğrencilerimizin evlerinde bulunması sebebiyle durmakta olan malzemeler vardı,  pirinç, fasülye, bulgur gibi.  Bunları biz önce fakirlere bir dağıtalım dedik, sonra da  halkımıza açalım dedik.  Halkımız da Allah razı olsun çok büyük bir teveccüh gösterdiler. İnanır mısınız,  10 lira,20 liradan bin lira, 2 bin liraya kadar nakit destek sağlayanlar oldu.  Bazı esnaf kardeşlerimiz,   ‘biz kuru gıda malzemesi vermek istiyoruz’  dediler, onları da kabul ettik, ediyoruz. Ayni ve nakdi tüm yardımları alıyoruz” dedi.

İlçe Müftüsü Kükrek, hayır çarşısındaki sistemin işleyişi ile ilgili olarak ise şunları kaydetti: “Türkiye Diyanet Vakfımızın Şubesine geliyorlar ihtiyacı olan kardeşlerimiz orada  bir müracaatta bulunuyorlar, form dolduruyorlar.  Bu formda bir puanlama sistemi var, aylık geliri var mı yok mu,  evi, arabası var mı yok mu  gibi, aile, hane halkı kaç kişidir,  bunun üzerine bir puanlama  yapılıyor.  Bu puanlama sisteminde  belli puanın üzerinde  çıkmışsa biz o fakir kardeşimize, ihtiyaç sahibi kardeşimize yardımda bulunuyoruz. Ailelerin büyüklüğüne veya küçüklüğüne göre yardım miktarı değişiyor.  Başka bir husus da;  bizde sadece 3 kalem, 5 kalem mal vermek şeklinde  hediye etmek şeklinde değil de, elimizdeki mevcut ürün  ne ise  o üründen  ihtiyacı olduğu kadar  her bir üründen  alabilme imkanı veriyoruz. Sözgelimi vatandaşlarımız  ‘kuru gıda konusunda  çok bir dağıtım  var, biz kahvaltılık malzeme istiyoruz’ dediler.  Bizler bu sebepten dolayı  yapılan nakdi yardımları  kahvaltılık üzerine de yapıyoruz,  zeytin, reçel ve helva tarzı bu  ürünler vermeye ,takdim etmeye çalışıyoruz.”

Kükrek, hayır çarşısının Kovid-19 salgını bitinceye kadar açık kalacağını da vurgularken, sokağa çıkamayan 65 yaş üstü ihtiyaç sahibi vatandaşların ise yardımların vefa ve destek gruplarında görev alan din görevlileri tarafından adreslerine ulaştırılacağını da kaydetti. Kükrek, “Bu çarşı kovid -19  bitinceye kadar  açık kalacak,eğer elimizde malzeme kalırsa da  ondan sonra elimizdeki malzemeyi  bitirinceye kadar  müslüman kardeşlerimize yardım yapmak için  çaba sarfedeceğiz. Sokağa çıkamayan 65 yaş üstü ihtiyaç sahibi vatandaşlarımızın çarşımızdan yardımlardan yararlanabilmesi için irtibat numaramız var. Biz bu faaliyet için bir irtibat numarası oluşturduk,  sahada da bizim din görevlilerimiz, kuran kursu hocalarımız, imam hatip ve müezzin kayyımlarımızın hepsi vefa grubunda yer almaktalar. Bu sebepten dolayı eğer bir telefonla bize bilgi verirlerse biz kendi araçlarımızla  bazen kendi görevlilerimiz kendi araçlarıyla  yani özel araçlarıyla da  ulaştırmaktadırlar” şeklinde konuştu.

Kükrek, Türkiye Diyanet Vakfı olarak hayata geçirilen her türlü yardım kampanyası ve faaliyette yardımların makbuz karşılığında olduğunu da hatırlatırken, “Bizim faaliyetlerimiz  hep kanuni ve yasaldır, makbuzludur. Türkiye Diyanet Vakfı’nın faaliyetlerinde bizler  10 liranın dahi  makbuzunu veriyoruz,  bunu çok önemsiyoruz, olabildiğince şeffaf olmaya çalışıyoruz.  Kardeşlerimizin  gönüllerinden  en ufak bir soru işareti geçmeden rahatlıkla  bize verecekleri emanetlerini biz fakir fukaraya  ulaştıracağımızın  güvencesini veriyoruz.  Her zaman da denetime açığız, yani  herhangi bir hayırsever vatandaşımız  ‘beni yapmış olduğum yardım nereye gitti,  ben bakmak istiyorum’ derse,  her zaman bu denetime  biz açığız. Bu anlamda, Beyşehir’deki imkanı olan hemşerilerimizin bu yardım kampanyasına katkı sağlamalarını ve etraflarında fakir fukara, ihtiyaç sahibi insanlar varsa bu açmış olduğumuz çarşımıza yönlendirmelerini canı gönülden istirham ediyoruz. Ramazan ayının mübarek olmasını, Cenab-ı Mevla’dan daha büyük afetlerden, belalardan ülkemizi, milletimizi, İslam alemini, il ve ilçemizi bizi muhafaza buyurmasını diliyorum” ifadelerini kullandı.

Kaynak: (BGRT) - Beyşehir Göl Radyo Televizyonu A.Ş. Editör: BGRT
Etiketler: Beyşehir'de, hayır, çarşısı,, ihtiyaç, sahiplerine, yardım, ulaştırıyor,