Haber Detayı
16 Şubat 2017 - Perşembe 10:53 Bu haber 6672 kez okundu

Doğasever Akademisyenlerden Anamas Dağı Tırmanışı
BEYŞEHİR - Beyşehir’de görev yapan doğasever akademisyenler kar örtüsü altındaki Anamas Dağı’na tırmandı.
Spor Haberi

BEYŞEHİR - Selçuk Üniversitesi (SÜ) Beyşehir Ali Akkanat Meslek Yüksekokulu Müdürü Okt.Oktay Nar, yaptığı açıklamada, Ali Akkanat Kampüsü’ndeki fakülte ve yüksekokullarda görev yapan akademisyenler olarak uzun yıllardan beri her yeni yılın başlangıcında  geleneksel olarak Anamas Dağı’nın bin 965 rakımdaki Radyo Link olarak bilinen mevkiye tırmanış gerçekleştirdiklerini söyledi.

Bu yıl da 1 Ocak tarihinde gerçekleştirmeyi planladıkları tırmanışı, o tarihlerdeki olumsuz hava şartları ve yoğun kar yağışı nedeniyle ileri bir tarihe ertelemek durumunda kaldıklarını aktaran Nar, şu bilgileri verdi: “Dolayısıyla tırmanışımızı 1,5 aylık bir gecikme ile Şubat ayı ortalarında ancak gerçekleştirmiş olduk. İslibucak mevkisinde başlayan tırmanışımızda bu yıl oldukça zorlandık, hatta tırmanışımızı yoğun sis nedeniyle tamamlayamadık. Çünkü, yukarılara doğru çıktıkça kar yüksekliğinin yer yer 2 metreye kadar ulaştığını gördük. Çukurlarda ise bu kar kalınlığının daha da yüksek olduğunu tahmin ediyoruz. Çıkmayı hedeflediğimiz yere kadar aslında stabilize bir yol var. Ancak, kar ve sürgün, yoldan herhangi bir iz bırakmamış ve beyaz örtü beton gibi sertti, yürüyüş esnasında dağlık alandaki yabani hayvanların da ne kadar zor durumda olduğuna tanıklık ettik, dere kenarlarındaki açık kalan yerlerde çok fazla hayvan izine rastladık ve çeşitlilik de çoktu. O yüzden, doğaya bırakılan yemlerin bu hayvanlar için ne kadar hayati önem taşıdığını bir kez daha anlamış olduk. Ancak, tırmanış esnasında daha yukarı kesimlerde olumsuz hava koşullarının azizliğine uğradık. Yoğun sisin bastırmasıyla birlikte görüş mesafesinin 5 metreye kadar düşmesi üzerine ancak bin 850 metreye kadar ulaşma imkanı bulduk. Ardından, dağlık alanda kaybolmamak için tırmanmak yerine dönüş için iniş yolculuğuna geçtik. Hedeflediğimiz bin 965 rakımdaki radyo link mevkisine bu yıl çıkamadık ama bölgenin yoğun kar altında olması nedeniyle geçen yıllardan çok farklı bir tırmanış olduğunu söyleyebiliriz.”